Consumer Preferences for Interest in Buying at Supermarkets (Study on TIP TOP Ciputat)

Penulis

  • Laela Sari Universitas Ibnu Chaldun
  • Burhan Ali Universitas Ibnu Chaldun

Kata Kunci:

Preferences; Purchases; Products; Halal; Unlawful; marketing

Abstrak

ABSTRACT

The halal label is the result of a halal certification process by LPPOM MUI on a product. The purpose of this research is to analyze the influence of the halal label on purchasing decisions by consumers in TIP TOP Ciputat Supermarket and its significance. This research uses descriptive correlational method with a quantitative approach. The results show that halal label has a significant positive influence on purchasing decisions by consumers in TIP TOP Ciputat Supermarket, with a significant correlation value of 0.420 and a coefficient of determination of 17.64%. However, other factors contribute 82.36% influence on purchasing decisions.

ABSTRAK

Label halal merupakan hasil dari proses sertifikasi halal oleh LPPOM MUI pada suatu produk. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisis pengaruh label halal terhadap keputusan pembelian oleh konsumen di Supermarket TIP TOP Ciputat dan seberapa besar pengaruhnya. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif korelatif dengan pendekatan kuantitatif. Hasil penelitian menunjukkan bahwa label halal memiliki pengaruh positif signifikan pada keputusan pembelian konsumen di Supermarket TIP TOP Ciputat, dengan nilai korelasi signifikansi sebesar 0,420 dan koefisien determinasi sebesar 17,64%. Namun, faktor lain memberikan pengaruh sebesar 82,36% terhadap keputusan pembelian.

Diterbitkan

2023-03-01

Cara Mengutip

Consumer Preferences for Interest in Buying at Supermarkets (Study on TIP TOP Ciputat). (2023). Al-Musyarakah: Jurnal Ekonomi Islam, 3(1). https://jurnal.uic.ac.id/Al-Musyarakah/article/view/145