PENGGUNAAN POLA KOMUNIKASI INTERPERSONAL UNTUK MENINGKATKAN KUALITAS LAYANAN CRAYOONE PRODUCTION X SKALA Rental

Authors

  • Jersey Innocento Universitas Ibnu Chaldun
  • Muhammad Rifki Priyono Universitas Ibnu Chaldun

Keywords:

Interpersonal Communication Patterns, Communication Patterns, Interpersonal Communication, Service Quality, Account Executive, Pola Komunikasi Interpersonal, Pola Komunikasi, Komunikasi interpersonal, Kualitas pelayanan, Account Executive

Abstract

ABSTRACT This research is entitled "Pattern of Interpersonal Communication Between Account Executive Crayoone Production and SKALA Rental in Improving Service Quality". This study aims to determine the pattern of interpersonal communication between Account Executive Crayoone Production and SKALA Rental. The method used in this research is descriptive qualitative research, namely research that describes or describes patterns of communication, interpersonal communication, and the results of the application of interpersonal communication patterns carried out by Account Executive Crayoone Production with SKALA Rental as well as the facts in the field. The subjects of this research are Account Executive Crayoone Production and SKALA Rental Management. There were 7 informants in this study. Data collection techniques using interview techniques, observation and documentation. The results showed that the interpersonal communication process carried out by the Account Executive Crayoone Production has the aim of maintaining a more meaningful relationship. In the process, the application of the wheel communication pattern became the most relevant choice. In addition, interpersonal communication barriers caused by third parties, namely the client, are a very influential factor and become a determinant of the service quality of Crayoone Production and also SKALA Rental. ABSTRAK Penelitian ini berjudul “Pola Komunikasi Interpersonal Antara Account Executive Crayoone Production dengan SKALA Rental dalam Meningkatkan Kualitas Pelayanan”. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana pola komunikasi interpersonal antara Account Executive Crayoone Production dengan SKALA Rental. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah penelitian deskriptif kualitatif yaitu penelitian yang menggambarkan atau menguraikan pola komunikasi, komunikasi interpersonal, serta hasil dari penerapan pola komunikasi interpersonal yang dilakukan oleh Account Executive Crayoone Production dengan SKALA Rental sebagaimana dengan fakta yang ada di lapangan. Subjek penelitian ini adalah Account Executive Crayoone Production dan Manajemen SKALA Rental. Informan dalam penelitian ini berjumlah 7 orang. Teknik pengumpulan data dengan menggunakan teknik wawancara, observasi dan dokumentasi. Hasil penelitian menunjukan bahwa proses komunikasi interpersonal yang dilakukan oleh Account Executive Crayoone Production memiliki tujuan untuk memelihara hubungan menjadi lebih bermakna. Dalam prosesnya penerapan pola komunikasi roda menjadi pilihan yang paling relevan. Selain itu hambatan komunikasi interpersonal yang diakibatkan oleh pihak ketiga yakni klien menjadi faktor yang sangat berpengaruh serta menjadi penentu pada kualitas pelayanan Crayoone Production dan juga SKALA Rental

Downloads

Published

2022-11-07